Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu Galapagos eilanden - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu

Galapagos eilanden

Door: Jaap en Paula

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Paula

03 Februari 2015 | Ecuador, Quito

In tegenstelling tot..nu even een kort verslag, later misschien uitgebreider, we zitten op het vliegveld in Panama en de internetfaciliteiten zijn niet zo erg goed, dus ik ben bang dat ik voor niets zit te schrijven. Vanmorgen vertrokken uit Ecuador en nu dus een tussenstop op weg naar Brazilië, waar we gaan varen op de Amazone. Maar eerst nog het verhaal van de Galapagoseilanden, waar we van donderdag tot gisteren ( maandag) hebben rondgevaren op het Yacht Darwin, met 15 passagiers en 6 bemanningsleden en een Engelstalige Gids " professor Billy " DE Galapagoseilanden zijn inderdaad jaloersmakend mooi, niet zozeer vanwege de flora, maar wel vanwege de fauna: zeeleeuwen, leguanen, vogels, vissen, schildpadden en dat allemaal in aantallen en soorten die ongekend zijn, je struikelt er soms letterlijk over, je zwemt en snorkelt met reuzeschildpadden om je heen, fregatvogels zweven een meter boven je hoofd, talrijke bijzondere soorten. We hebben veel gezien, veel gefotografeerd, mooie tochten gemaakt over het eiland en het gezelschap was bijzonder. 2 jonge Australiërs, 6 mannen uit Duitsland en Zwitserland, weinig mee te beleven, allemaal zonder partner, 1 leuke Engelsman, en naast ons nog twee stel Nederlanders, met wie we erg veel plezier hebben gehad. Ed en Wayne, twee getrouwde veertigers, de ene man was restauranteigenaar en de ander koffiehandelaar, prachtige verhalen, bijzondere types, de andere twee een jong stel uit Eindhoven, die drie maanden door Zuid-Amerika reisden. We hebben veel verhalen gedeeld, veel gelachen en gezorgd dat de drankvoorraad aan boord snel verminderde.
Nogmaals een heerlijke tocht, met heel mooi weer, we zijn aardig gebruind en gerood. Nu dus op weg naar de Amazone, daar ook 4 dagen en dan door voor het laatste stukje aan de Braziliaanse kust. Na al het reizen nu dus drie keer vakantie. Ook lekker. Maar nu eerst 5 uur wachten op een aansluitend vliegtuig en dan voor de 15e of 16e keer deze vakantie weer " riemen vast" . Voor nu even tot zover...later meer. Ga nu op de knop verzenden drukken..ben benieuwd... Groeten van ons.

• 03 Februari 2015 - 19:10

Mariken:

Ook een kort berichtje is weer leuk geniet ervan en zo te lezen doen jullie dat genoeg:-)

• 03 Februari 2015 - 22:03

Margreet:

Kort maar krachtig en fijn dat we steeds weer kunnen meebeleven hoe jullie van alles genieten. Het is geweldig wat jullie allemaal zien en ervaren. Geniet er verder van en wij kijken uit naar het volgende berichtje.grort uit 't Harde

• 04 Februari 2015 - 09:12

Leo En Anneke:

Kort, krachtig en zeer boeiend om het mee te kunnen beleven.
    Lieve groet, Leo en Anneke

• 04 Februari 2015 - 09:12

Diederik:

Niks zo beroerd als een slechte verbinding op een vliegveld, maar dit mooie bericht is weer prima overgekomen!

• 04 Februari 2015 - 17:19

Martine:

wat n mooie reis maken jullie toch! heerlijk om mee te lezen.

• 04 Februari 2015 - 20:20

Ton En Lous Van Kooten:

Heerlijk: een geweldige reis en een krakkemikkige verbinding. Het kan ook andersom. En wat een belevenissen. Het houdt maar niet op: een aaneenschakeling van hoogtepunten. Straks moeten we jullie in t Harde opvangen, begeleiden en coachen als de harde alledaagse werkelijkheid toeslaat. Eén troost: ik hoorde gisteren de heggemus fluiten, hoog in een boom achter het Loo. Tegen de tijd dat jullie de 20e keer jullie riemen losmaken breekt in 't Harde ook een fluitconcert los ter verwelkoming.
    Tot dan!
    Lous en Ton

• 05 Februari 2015 - 12:50

Hans Van Petegem:

Hallo wereldreizigers
    Zagen de TV uitzending van
    Floortje naar het einde van de wereld.
    Ze was in Ecuador bij en op de Amazone.Was leuk om te zien
    Wat jullie in het echt zagen en beleefden.
    Dan de Palapagos eilanden. Zwemmen en snorkelen tussen de reuze
    schildpadden met die grote vogels vlak boven je hoofd,
    Geweldig en eng.
    Zijn benieuwd naar de foto's om al dit byzondere te zien.

Lieve groet, ook van Hans
    Lenie