Gelukkig 2015 - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu Gelukkig 2015 - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu

Gelukkig 2015

Door: Jaap en Paula

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Paula

02 Januari 2015 | Chili, Punta Arenas

Het is nu 2 januari en voor het eerst hebben we een ( zij het trage) internetverbinding en kunnen we jullie vanuit het zuiden van Chili een gelukkig en gezond 2015 toewensen. Ons jaar is bijzonder en avontuurlijk begonnen, ver van de beo
Onde wereld meti 120 mensen van allerlei nationaliteiten aan boord van de Australis in Beagle Channel. We vormden een bijzonder tafelgroepje deze dagen met echtparen uit Roemenië, Californië, zuid-Afrika en Australië, allemaal mensen met een eigen bijzonder verhaal, sommige zelfs heel bijzonder. ondertussen trokken we door de kanalen van het zuidelijke gedeelte o.a. Naar Kaap Hoorn. Twee keer per dag met veertien man en zWemvesten om in de Zodiak's, op niet altijd rustig water, tussen de ijsschotsen door op zoek naar gletsjers, pinguïns, watervallen en mooie plekjes. Ook bijzonder om te ervaren hoe overijverige en op geld en roemgerichte Europeanen in staat waren om in ruim 100 jaar met gebeden, tuberculose en alcohol een hele indianencultuur om zeep te helpen.
Aan boord haden we een luxe hut en was het zeer goed van eten en drinken, er is heel wat drank gevloeid, zeker toen we op 4 verschillende momenten ( continenten) het New Year moesten vieren. Het was gezellig en soms ook wel wat decadent, André momenten vooral avontuurlijk en ook lekker koud. We zitten nu af te kicken in een eenvoudig hotelletje en gaan morgen met de bus verder naar Tores del Paine ( zoek maar op). Het is voor ons een bijzondere start van het nieuwe jaar en hopen ondertussen dat het aan gene zijde van de plas ook met jullie goed gaat. We zullen jullie proberen op de hoogte te houden, maar zijn WiFi-afhankelijk en dat is hier zeker niet vanzelfsprekend. Als het lukt sturen we ook nog wat fotootjes mee. Voorlopig weten jullie dat het ons goed gaat en wensen we jullie ook veel goeds

• 02 Januari 2015 - 23:18

Fenny En Herman:

Hallo Jaap en Paula:
    Een heel gelukkig en gezond 2015 gewenst vanuit een vlak, koud, winderig Nederland. Fijn jullie reisverslag, we waren even het contact kwijt, maar snappen dat jullie WIFI niet mee in de koffer hebben, maar moeten wachten tot hij/zij er is.
    Jullie berichten zijn zeer welkom, fijn om te lezen en mondjesmaat ook eigenlijk fijn om enigszins te snappen wat jullie meemaken aan het andere eind van de wereld.
    En al die andere groepen mensen, dieren, zeeën, wat een belevenissen en ervaringen.
    Met ons alles goed: geniet van alle moois en van elkaar, en houd ons op de hoogte, (zo mogelijk natuurlijk) He PAULA pensioen is eigenlijk best fijn nietwaar?!
    lieve groeten Herman en Fenny

• 03 Januari 2015 - 14:17

Margreet:

Fijn om deel te kunnen zijn van jullie spannende belevenissen. Hier is het nat en kil. We bleven "thuis" met oud en nieuw en er werd hier ook flink wat vuurwerk afgeschoten. We wensen jullie steeds een goede reis en zijn benieuwd naar de volgende berichten. Hier ist sauna-time vandaag!! Dus we genieten elk op eigen wijze!! Tot gauw

• 03 Januari 2015 - 20:21

Sanne:

Ha Jeep en Meep,
    Wat een gaaf begin van 2015! Klinkt als een heel avontuur al en de reis is nog maar net begonnen. Leuk om jullie zo te volgen. Hier ah plein was het traditiegetrouw sjoelen en ouwehoeren het nieuwe jaar in, gezellig.
    Liefs van ons DS&S

• 03 Januari 2015 - 20:38

Leo En Anneke:

Lieve Jaap en Paula,

Leuk zo mee te mogen genieten van jullie ervaringen. Wat een speciale werelden zullen jullie nog meer tegenkomen.
    Wij zijn ons aan het voorbereiden op Costa Rica, ook een avontuur zoals jullie weten.
    Een heel goede verder reis en weer tot kijks op de laptop.

• 04 Januari 2015 - 20:32

Jorisjan:

Ha die pa en ma,

Zo voelt dat dus, beetje berichtjes lezen van mensen die avonturen beleven aan de andere kant van de wereld.. Leuk ook om al wat foto's te zien. Klinkt als supermooi avontuur nu al.
    Heb dat Torres del Paine eens opgezocht, maar zou best wel eens mooi kunnen zijn ;-)

Hasta Pronto