Victoria Island deel 2 - Reisverslag uit Victoria Island, Canada van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu Victoria Island deel 2 - Reisverslag uit Victoria Island, Canada van Jaap en Paula Petegem - WaarBenJij.nu

Victoria Island deel 2

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap en Paula

31 Augustus 2018 | Canada, Victoria Island

Nairn Falls Provincial Park

Zo daar zitten we dan, woensdagavond 29 augustus, vlak bij de waterval op een prachtige plek op het vasteland van Canada. Vanmorgen met de boot over van Nanaimo naar Horseshoebay, tijdens de boottocht een mooi verslag geschreven en door een internet-uitval weer kwijt geraakt. Internetverbinding is wel een dingetje hier, de laatste drie dagen maar een enkele keer eventjes gelukt.
Jullie ( en wij ) hebben nog een verslag te goed van zondag tot vandaag. Zondagmorgen bijtijds met de bus naar de stad Victoria, zo’n 8 km van onze camperplaats. Aangekomen in de stad hebben we ons gesplitst voor ieder een eigen programma. Dat begon voor beiden met een wandeling, eerst naar Chinatown en dan langs Gouvernorstreet richting Inner Harbour, waar het centrum van de stad is. Victoria is een prachtige stad, die inderdaad erg “Brits” aandoet. Prachtige gebouwen, parken, tuinen en vooral heel veel bloemen. Bij het statige Empress-hotel werd croquet gespeeld door de betere lui, met hoedjes, korte broeken en colberts.
Bij de haven vel mooie lanen, gebouwen en vooral ook de regeringsgebouwen stralen grandeur uit. We hebben lekker geluncht in een mooie pub en genoten van de mooie bloemen enz. Anneke koos voor het British museum, Leo voor een lekker bankje en Paula en ik maakten een tour met de hop-on hop-of bus. Veel van de stad en de omgeving gezien.
Daarna op zoek naar een wok, want Paula heeft niet genoeg aan het pannetarium van de camper. We vonden elkaar weer bij de haven en zijn met een watertaxi naar Fishermen’s Warf gegaan. Daar vond een grote krab z’n eind in een grote bak warm water en werd vervolgens door ons ontdaan van zijn harde jas.
Met de watertaxi weer terug naar de haven, een smakelijke hap op het terras van een Brewery en met de bus weer terug naar de camperplek.
Maandag begon het echte reizen. De start verliep wat moeilijk, want als we onze handrem loslieten hoorden we een vreemde “piep” , van alles geprobeerd, maar we raakten hem niet kwijt. Gebeld met de verhuurder, die we de piep lieten horen en die op afstand de diagnose kon stellen: twee magneetjes onder de bijrijdersstoel raakten elkaar niet goed. Met wat aluminiumfolie en ducktape was dat snel hersteld en we konden onze weg vervolgen. Langs de oostkant omhoog, door de bergen en langs prachtige meren naar het westen, tot Ucluelet, een mooi vissersdorp, waar we een leuke camperplek vonden. ( bijna alle plekken hebben we vooraf gereserveerd, maar het is altijd weer spannend wat je aantreft ). ‘S avonds een lekkere rijstprut uit de nieuwe wok en een warm kampvuurtje voor de camper. Heerlijk.
Dinsdag weer dwars over het eiland en verder naar het noorden, ook weer een prachtige plek bij Miracle Beach aan De Strait of Georgia ( tussen Vancouver Island en het vaste land) .
De route is prachtig, de campers doen het goed, wij rijden voorop, Leo en An volgen, ze zijn inmiddels ook aardig gewend aan het rijdend huisje. De rollen zijn verder aardig verdeeld, Leo maakt ‘s morgens koffie, Paula kookt, wij eten het op en doen de afwas. Anneke is druk in de weer met kaarten en appjes om de route die we uitgezet hebben te controleren.
Woensdagmorgen van Miracle Beach over de mooie Island Highway naar Nanaino, waar we nog net als laatste twee campers mee konden op de veerboot van kwart over twaalf naar Horseshoe Bay. Over de prachtige Highway 99 richting de Rocky Mountains.
Ondertussen zijn we al op verschillende plekken gewaarschuwd voor walvissen, beren, elk’s ( of Elken?) en cougars ( een grote wilde kat ). Er staan waarschuwingsborden op de camperplaatsen, maar we hebben nog niets gezien, zo afschrikwekkend zijn wij toch ook weer niet.
Op de laatste twee plekken helaas geen vuurtje, vanwege de enorme droogte. Vanmiddag de eerste buitjes, dus wie weet wat er nog komt.
Zo voorlopig weer genoeg....morgenvroeg om 9 uur gaan we weer verder, hebben dan ruim 350 km te gaan...maar daarover later meer.
Een hartelijke groet van ons 4 en wie weer werken moet of naar school moet, sterkte maar weer.
Zodra we weer internet hebben zullen we dit verslag op de site ze

• 31 Augustus 2018 - 03:32

Diederik:

...tten! :) Leuk om weer te lezen, goede reis!

• 31 Augustus 2018 - 09:32

Margreet Van Petegem / Bernd Schwarz:

weer een mooi verhaal, we zijn wel verbaasd, dat ze waarschuwen voor walvissen, beren is te begrijpen, maar walvissen vind je toch niet zo gauw op een Camping, of…??
    Hier alles goed! tot gauw

• 02 September 2018 - 09:37

Herman En Fenny:

ha Jaap en Paula,
    Het internet is gelukkig zo goed dat we nu kunnen meelezen...
    Dank daarvoor, vele mooie vakantiedagen gewenst.
    alle goeds uit Epe.

• 02 September 2018 - 14:24

Dick En Rika:

Pas inderdaad maar op voor overstekende walvissen. Want die zijn zo stevig dat ze flinke schade aan de camper kunnen veroorzaken.